Pages

8 October 2016

SET HAMIL SHAKLEE :)

Assalamualaikum :)

Pada hari ini Aina nak cerita pasal set mengandung/hamil Shaklee. Ramai bagitau Aina:
“Saya ambil vitamin-vitamin klinik kerajaan bagi sahaja, nurse cakap cukup dah tu.”
Ibu-ibu mesti nak anak dalam kandungan sihat betul tak? Tidak dinafikan vitamin-vitamin yang klinik kerajaan bagi tu mungkin cukup untuk masa kadungan dalam trimester pertama, tetapi cukup ke bagi ibu mengandung yang telah masuk ke trimesti kedua & ketiga?
Selepas masuk ke trimesti dua, badan kita perlu kalsium yang lebih, vitamin-vitamin yang lebih untuk kandungan kita. Duit untuk suppliment 100% natural macam SHAKLEE kita jangan sesekali kira, untuk anak kadungan kita juga, untuk badan kita juga. Kita boleh makan makanan yang berlemak / buffet dengan harga RM30,50,80 kenapa kita tidak boleh guna duit itu untuk jaga badan kita? ( Ini bukan nasihat for u all sahaja ya, untuk aina sendiri, untuk keluarga aina sendiri juga :) )  


Aina suka bagi contoh diri sendiri, sebab ia sudah disahkan Aina memang berkesan, bukan semata-mata nak promote sahaja, kita nak berkongsi ilmu dengan halal, mencari rezeki dengan halal, buat business sama juga, NO CHEAT, JANGAN TIPU WALAUPUN SESEKALI :)

Ramai ibu-ibu nak berjimat, tapi nak juga jaga badan. Aina antara seorang yang nak jimat & suka survey di google, di blog sebelum nak beli sesuatu tau, kira budjet & betul ke benda itu berfaedah? Berkesan? Berfungsi? Hahhh, sekarang aina nak share SET MENGANDUNG ini.

Aina nak bermula dengan cerita pasal supplement yang Aina mengamalkan masa mengandung anak sulung. Aina hanya minum ESP Shaklee(amal sejak nak mengandung lagi), Obimin, folid acid, dan satu supplement beli dengan doctor di hospital, Aina sudah tak ingat nama supplement itu, tapi mahal RM200+-, diperbuat daripada 1st susu lembu. Last trimester itu aina memang kata makan ubat-ubat daripada hospital sahaja kerana ada contraction awal pada kandungan 32minggu.
Masa mengandung anak sulung memang selalu pergi urut dekat uptown shah alam sebab sakit badan masuk 2nd trimester. (Of course Aina bagi akak-akan dari Indonesia yang berpengalaman urut sahaja, risau juga kan kalau orang yang tak tau urut ibu mengandung). Sakit badan jer pergi urut, seminggu sekali, dua kali kadang 3kali.( Duit terbang :P) Nampak tak? Membazir jer duit di sini, walaupon mengurut boleh mengurang stress dan tenangkan ibu-ibu mengandung.
Di pengalaman atas aina bukan sahaja membazirkan duit tetapi kesannya tidak sama dengan kali sekarang 2016.



 Kali ini sudah ada pengalaman so tak sama dengan dulu ya :P 
Yang sama punya tu ALAHAN, alahan anak sulung memang 3bulan lebih 4bulan baru ok. Yang ini sama juga, 1st trimester Aina memang muntah jer, menghadapi alahan yang teruk, tidak boleh makan nasi , telur dan ayam, dah-dahlah masa tu bulan ramadhan, kita boleh intai2 jer makanan di bazaar, berat badan pun turun tau><

Yang tidak sama punya Aina bermula mengamalkan ESP pada 2nd trimester untuk tambah protein dan tenaga, satu sebab aina kena drive 1jam lebih pergi kerja, masa pulang sama juga, depend on Jalan jam ke tidak.



Aina tambah supplement OSTEMATRIX. Aina memang masalah sakit badan, pinggang, gigi pada awal mengandung lagi. Lepas aina consume dengan consistent, Alhamdulillah sakit-sakit tu ada yang dah hilang, ada yang dah kurangkan. Kali ni aina mengurut hanya 2Kali selama mengandung :) Aina tau aina pilih supplement yang betul.

Kadang-kadang aina tak larat sangat aina minum PERFORMANCE DRINK pada waktu tea time hujung minggu, sebab nak kemas rumah semua kan. Ini extra option sahaja. PERFORMANCE DRINK ini aina beli untuk suami sebenarnya, setiap pagi sebelum aina pergi kerja aina make sure aina buat air ini bagi suami, dia perlukan tenaga satu hari.

Untuk yang nak gantikan folid acid dan vitamin B aina mencadangkan ambil B-COMPLEX.

OMEGA GUARD sangat elok untuk ibu-ibu mengandung, ia boleh perkembangan minda bayi, menguatkan ingatan kita, mencegah insomnia, mengurangkan tekanan kita dan acid lemak.



Kadang-kala, Aina bukan sekali terus beli satu set ya, Aina beli 1 by 1 ^_^
Contohnya Aina beli dulu ESP, lepas tu tambah Ostematix, lepas tu masa repeat order aina tambah lagi Performance drink dan omega guard gitu. Kita kena ikut budjet kita, tetapi jangan sesekali lupa BADAN KITA KITA KENA JAGA. SEBAB KITA NAK GUNA SAMPAI TUA NANTI BADAN NI.

Set mengandung shaklee :-
FULL SET MENGANDUNG 1ST TRIMESTER
1. ESP
2. VITA-LEA
3. VITA-C
4. OSTEMATRIX
5. B-COMPLEX

FULL SET MENGANDUNG 2ND / 3RD TRIMESTER
1. ESP
2. VITA-LEA
3. VITA-C
4. OSTEMATRIX
5. B-COMPLEX
6. OMEGA GUARD



FUNGSI :-
ESP 
*membekalkan tenaga
*menyuburkan kesihatan kulit, rambut, kuku & otot
*baik untuk hormone
*membaiki memori
* kulit menjadi lebih licin, gebu & anjal.
(InsyaAllah ibu mengambil ESP ni kulit baby akan jadi cantik juga ^^)

VITA-LEA 
* menambah zat besi
* ketahanan dari jangkitan\
* selera makan
* pertumbuhan sel dan pembiakan

VITA-C 
* anti-oksidan
* menolong megurangkan symptom alergi
* membantu penyerapan iron

OSTEMATRIX
* mengurangkan kejang & kebas-kebas
* menambahkan kalsium (baby akan serap +- 90% kalsium daripada ibu)
* mengurangkan sakit pinggang & badan
* tidak ada lagi masalah sembelit

B-COMPLEX
* menggalakan kesihatan jantung
* metabolism tenaga, emosi lebih stabil
* mengubah makanan menjadi tenaga
* meningkatkan fungsi otak
* lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B

OMEGA GUARD
* menggalakan pertumbuhan mental untuk dewasa & kanak-kanak
* mengurangkan kolesterol dan tekanan darah
* perkembangan minda bayi
* menyihatkan jantung


Pernah ada customer tanya aina sebelum ini, : Aina, akk budjet tak banyak, mesti ke ambil full set baru berkesan?"
Siapa kata MESTI kena ambil full set? Of course ambil Full set kehamilan shaklee itu adalah satu kelebihan dan badan kita pun cukup segala nutrisi yang perlu.
Jikalau untuk orang yang tidak cukup budjet macam mana? Hah, sila hubungi Aina di 019-3112725 (whatsapp/SMS). Aina akan ikut budjet anda & bagi suggestion yang paling sesuai dan berkesan untuk anda.



FB : Aina Audrey Gan
Instagram : ainashaklee
Whatsapp/SMS : 019-3112725 
Your health & beauty consultant
SID SHAKLEE.




No comments:

Post a Comment

AINA AUDREY GAN © . Designed by MaiGraphicDesign